lördag 19 april 2008

Min syster är på besök

Idag har jag varit nere hos mamma och hämtat min syrra som är på besök från storstan. Vi lagade citron och vitlökslax med rotfrukter i ugnen, ångkokt broccoli och kall örtsås till middag. Till efterrätt blir det fruktsallad. Nu spelar Matilda och hennes moster Eye Toy Sports och jag ska ta mig an disken. Maken ska ge sig i färd med att klippa gräset för första gången i år, det är sååå långt...

Äpplekakan igår blev väldigt god! Jag gjorde en smulpaj av havregryn, siktad dinkel, råsocker och smör. Äppleklyftorna smaksatte jag med kanel. Den blev frisk och god.

Egentligen borde jag satt mig ner och läst klart "Bilbo" eftersom vi har bokcirkel imorgon. Nåja, jag ska skriva ner lite om författaren (Tolkien) i alla fall...


Fruktsalladen blev god. Den innehöll: Mango, päron, banan, kiwi, physalis, passionsfrukt, apelsin och ananasjuice.

Felicia fick smaka glass men var något skeptisk, den var ju kall...

Syrran blandade en drink till desserten också! Innehåll: Bacardi raspberry, Rose's Apricot, Sprite och limeklyftor. Visst ser den underbart läskande ut...

Inga kommentarer: